저소득층 국제결혼가정 청소년의 학교경험에 대한 생애사 연구(A life-history research on the schooling-experiences of a low-income multicultural dropout youth) | 전은희 | 5-45 | 2015.08.28 | - | |
빈곤관련 위험요인의 잠재계층유형이 청소년 건강증진행위에 미치는 영향(The effect of poverty-related risks on health promoting behaviors in early adolescence: Mediation analysis with a multicategorical class membership) | 이상균 | 47-76 | 2015.08.28 | - | |
독일의 이주배경청소년 직업진로 지원정책의 보편성과 특수성(Studies on education policy for adolescent immigrants in Germany: Between generality and specifics in policy) | 정수정 | 77-101 | 2015.08.28 | - | |
중학생의 스마트폰 중독에 영향을 미치는 변인 간의 구조적 관계(The structural relationship of factors associated with smartphone addiction amongst middle school students: With a focus on the ecological perspective) | 정민 | 103-131 | 2015.08.28 | - | |
청소년지도사 효능감 측정도구 개발 및 타당화(The development and validation of a youth leader efficacy scale) | 이원희 | 133-163 | 2015.08.28 | - | |
어머니의 심리적 통제가 대학생의 성인애착에 미치는 영향(The effects of maternal psychological control on the adult attachment of students in university: The mediating effect of the need for approval) | 전혜경 | 165-193 | 2015.08.28 | - | |
청소년 진로개발역량지수 타당화 연구(A study on the validation of Korean youth career development competency indicators) | 진성희 | 195-220 | 2015.08.28 | - | |
부모의 학업우선교육관이 초등학생의 방과후학교 참여를 매개로 학교행복과 공동체의식에 미치는 영향(The effects of parents’ academic-centered view of education on elementary school children’s school happiness and the sense of community: Focusing on the mediating effects of after-school participation) | 신혜숙 | 221-246 | 2015.08.28 | - | |
중학생의 또래소외감과 이원적 자아존중감 간의 상호관계(The reciprocal relationship between peer alienation and self-esteem among South Korean middle school students) | 최창용 | 247-276 | 2015.08.28 | - | |