생명존중 프로그램이 저소득층 청소년의 생명존중의식과 자아탄력성에 미치는 효과성 연구(A study of the effect of the life respect program on the sense of life respect and ego-resilience of teenagers from low-income families) | 안선민 | 5-32 | 2016.02.28 | - | |
지역아동센터 이용 아동의사회적 자본이아동의 학교적응에 미치는 영향(The effect of social capital on the school adaptation of children in a community child care center) | 배은경 | 33-63 | 2016.02.28 | - | |
청소년 멘토링 프로그램의 효과에관한 메타분석(The effects of a mentoring program for adolescents: A meta-analysis) | 양지훈 | 65-94 | 2016.02.28 | - | |
생존분석을 적용한 고등학생의 최초 아르바이트 경험 시점에 대한 영향요인 검증(Survival analysis on factors affecting high school students’ first experience of time part-time work) | 이기혜 | 95-124 | 2016.02.28 | - | |
지역아동센터 이용아동의 급식서비스 경험과 건강향상(A study on foodservice experience and health improvement of children and adolescents in Community Child Centers in Korea) | 김정은 | 125-148 | 2016.02.28 | - | |
청소년의 또래애착 발달 궤적과 예측요인(Trajectories of adolescents’ peer attachment and their predictors: A multiple group analysis according to gender) | 노보람 | 149-177 | 2016.02.28 | - | |
학생자치활동 경험이 공동체의식에 미치는 영향(The effect of self-governing activities on a sense of community: A comparison between an innovation school and general school) | 김위정 | 179-203 | 2016.02.28 | - | |
중학생들의 생활양식에 드러난 주거지역별 학교역할의 차이(The different roles of the school uncovered in the middle school students’ life styles in two social-economically different residential areas) | 장수명 | 205-234 | 2016.02.28 | - | |