고등학생의 여가 활용에 따른 잠재계층 분류 예측요인과 진로정체감의 차이(Classifying latent classes in high school students’ leisure activities and testing differences in career identity) | 하여진 | 5-36 | 2017.02.28 | - | |
중학생의 학교폭력 피해경험 및 가해경험의 변화 양상(Changes in student's school violence during middle school: Applying multivariate multilevel growth models to testing individual and school effects) | 노언경 | 37-66 | 2017.02.28 | - | |
중도입국 다문화 청소년이 지각한 가족관계 유형에 관한 Q방법론적 분석(Q-methodology analysis on family relation types amongst immigrant youth) | 박에스더 | 67-97 | 2017.02.28 | - | |
Adler 상담이론을 바탕으로 한 청소년 사회적 관심 향상 집단 프로그램 개발 및 효과(The development and effects of a social interest enhancement group program for adolescents, based on Adlerian counseling theory) | 윤재원 | 99-125 | 2017.02.28 | - | |
Group lasso를 통한 중학생의 삶의 만족도에 영향을 미치는 변수 탐색(Predictor exploration via group lasso: Focusing on middle school students’ life satisfaction) | 유진은 | 127-149 | 2017.02.28 | - | |
성장혼합모형을 적용한 다문화수용성의 발달양상과 공동체의식의 변화에 대한 종단연구(The developmental trajectories of multicultural acceptance and the changing community spirit as determined by means of growth mixture modeling) | 백승희 | 151-182 | 2017.02.28 | - | |
대학생의 역경후성장 모형에서 자기자비의 조절효과 검증(Testing the moderating effect of self-compassion on posttraumatic growth) | 현숙자 | 183-210 | 2017.02.28 | - | |
청소년의 학교적응 변화와 학교폭력 피해경험의 시간효과 연구(A study on the time effect of experiences of school violence on the school adaption of adolescents) | 이은경 | 211-234 | 2017.02.28 | - | |
잠재프로파일 분석을 통한 청소년 직업가치 유형분류 및 영향요인 검증(Classifying latent profiles in work values and testing the effect of determinants of adolescents) | 박민지 | 235-265 | 2017.02.28 | - | |