자연친화적 생명존중교육 프로그램이 유아의 친사회적 행동과 환경친화적 태도에 미치는 영향(Effect of Life-esteemed Education Program Based on Nature Friendly Model on Young Children"sPro-social Behavior and Environment-friendly Attitude) | 정미라 | 1-25 | 2013.05.01 | - | |
영유아 교사의 자아탄력성과 창의적 인성 간의 관계(Possible Associations of Nursery and Kindergarten Teachers" Ego-resilience with Their Creative Personality) | 안영혜 | 27-55 | 2013.05.01 | - | |
유아 행복 추구를 위한 욕망담론의 고찰(A Study of the Relations between Young Children’s Happiness and Desire through Investigating Discourses on Desire) | 류미향 | 57-77 | 2013.05.01 | - | |
유아를 위한 수학과 예술 통합교육활동의 개발 및 적용 효과(Effects of Integrated Mathematics-art Activities for Young Children) | 김은정 | 79-112 | 2013.05.01 | - | |
만 5세 다문화가정 유아의 상위언어 인식, 한국어, 중국어 능력에 관한 연구(A Study on Meta-linguistic Awareness, Korean and Chinese Skill of Infants aged 5 in Multi-cultural Families) | 이지현 | 113-138 | 2013.05.01 | - | |
예비보육교사의 다문화감수성과 보육교사전문성 인식이 다문화교수효능감에 미치는 영향(Impact of Multicultural Sensitivity and Professionalism Awareness on Multicultural Teaching Efficacy among Preservice Childcare Teachers) | 배문조 | 139-164 | 2013.05.01 | - | |
성경동화를 활용한 극놀이 활동이 유아의 친사회적 행동에 미치는 영향(The Effects of Dramatic Activity Related to Bible Literature on Young Children's Prosocial Behavior) | 박수진 | 165-188 | 2013.05.01 | - | |
5세 누리과정에 대한 인식 및 요구에 관한 연구(Childcare Teachers' Perception and Needs Towards Nuri Curriculum for 5-year-old Children) | 이윤선 | 189-213 | 2013.05.01 | - | |