한국화와 서양화의 비교감상과 통합한 미술표현활동이 유아의 정서지능 및 미술표현력에 미치는 효과(The Effects of Integrated Art Activities with Art Appreciation through the Comparison between Traditional Korean Paintings and Western Paintings upon Young Children's Emotional Intelligence and Artistic Expression) | 나정숙 | 1-24 | 2013.09.01 | - | |
출생조건과 일상생활습관에 따른 12개월 영아의 신체발육과 발달(The Growth and Development of 12-month Infants According to Birth Conditions and Daily Lives) | 정미라 | 25-47 | 2013.09.01 | - | |
어린이집 교사의 행복감, 관심사 및 교사 인성과 교사-유아 상호작용과의 관계(Define the Relation between Happiness, Concerns, Personality and Teachers-Children's Interaction) | 정다우리 | 49-70 | 2013.09.01 | - | |
CEL 프로그램에 기초한 대화적 그림책 읽어주기가 영아의 이야기 이해 및 이야기 구성능력에 미치는 영향(The Effects of Shared Reading Picture-Book Based on the CEL Program on Infants' Story Comprehension and Story Construction Ability) | 김혜영 | 71-90 | 2013.09.01 | - | |
유아의 성별과 놀이성 및 사회적 유능감의 관계(Relationship of Gender, Playfulness and Social Competence among Preschoolers) | 김은숙 | 91-110 | 2013.09.01 | - | |
보육교사의 안전지식과 안전태도, 안전실천과의 관계(Relationship Among the Knowledge, Attitude and Practice of Safety of Child Care Teachers) | 엄세진 | 111-128 | 2013.09.01 | - | |