누리과정과 2009 개정 초등학교 수학과 교육과정의 연계성 분석(A Comparative Analysis of Nuri Curriculum and the 2009 Mathematics Curricula Standards) | 허난 | 1-19 | 2013.10.01 | - | |
2세 영아를 위한 뇌 기반 과학탐구 프로그램 개발(Development of the Brain-based Scientific Inquiry Program for Toddlers) | 양수영 | 21-43 | 2013.10.01 | - | |
예비유아교사를 위한 라이프코칭(Life-Coaching) 프로그램이 안녕감과 자아탄력성에 미치는 효과(Effects of the Life-Coaching Program on Resilience and Well-being of Pre-service Early Childhood Teacher) | 신원애 | 45-65 | 2013.10.01 | - | |
부모의 유년기 자연 경험과 자연친화태도의 관계(Mediation Effect of Parents' Nature-friendly Education Experience between Parents' Own Childhood Nature Experience and Parents' Environmental Attitude) | 김미숙 | 67-82 | 2013.10.01 | - | |
다문화 경험에 따른 예비유아교사의 다문화 교육에 대한 관심도 및 인식과 태도의 차이(Research on Pre-service Teachers' Multicultural Interests, Multicultural Attitudes, and Perceptions Toward Multicultural Education, Based on Their Multicultural Experiences) | 권이정 | 83-102 | 2013.10.01 | - | |
어머니의 행복감과 양육효능감이 유아의 행복감에 미치는 영향(Mother's Happiness, Parenting Efficacy, and Preschooler's Happiness) | 전은옥 | 103-126 | 2013.10.01 | - | |
유아기 상징적 놀이에서 나타나는 판타지의 교육적 함의(Educational Implications of Fantasy in Early Childhood Imaginative Play) | 오경희 | 127-146 | 2013.10.01 | - | |
보육교사의 보육효능감과 레지리언스의 관련성(Relations Between a Teacher's Child Care Efficacy and Resilience) | 현정환 | 147-162 | 2013.10.01 | - | |
그림책을 활용한 노인이해활동이 유아의 자아존중감과 정서조절에 미치는 영향(The Effects of the Understanding of the Aged Activities Utilizing Picture Books on Children's Self-esteem and Emotional Regulation) | 김혜숙 | 163-184 | 2013.10.01 | - | |
유치원 낮잠 일과 및 부모교육에 대한 부모의 요구(Requirements of the Parents on Daily Nap Routine in the Kindergarten) | 권혜진 | 185-206 | 2013.10.01 | - | |