보육교사와 유치원교사의 교사권리에 대한 개념도 분석연구(An Analysis of the Concept Map of Childcare Center Teachers and Kindergarten Teachers about Their Rights) | 구은미 | 1-27 | 2016.01.01 | - | |
만 2세 영아의 또래 상호작용이 사회적 능력 및 정서지능에 미치는 영향(The Effects of Toddlers’ Peer Interaction on Their Social Competence and Emotional Intelligence) | 윤수정 | 29-48 | 2016.01.01 | - | |
장애유아 아버지의 양육참여도와 어머니의 양육스트레스, 행복감과의 관계 및 영향(Relationship of Paternal Participation to Maternal Stress and Happiness in Parents of Disabled Preschoolers) | 안영혜 | 49-78 | 2016.01.01 | - | |
유아기 자녀를 둔 어머니의 성격 강점과 양육 행동 간의 관계(The Relationships among Character Strengths, Parenting Efficacy, and Parenting Behavior in Mothers) | 박영아 | 79-99 | 2016.01.01 | - | |
유아 환경교육 관련 연구 경향 분석(An Analysis on Research Trends in Early Childhood Environmental Education) | 허정무 | 101-127 | 2016.01.01 | - | |
보육교사의 감정노동, 직무스트레스와 심리적 안녕감 및 이직의도(Child-Care Teachers' Emotional Labor, Job Stress, Psychological Well-being, and Turnover Intention) | 정경진 | 129-152 | 2016.01.01 | - | |
어린이집 교사의 교사효능감, 공동체 의식 및 사회적 인식에 대한 만족도와 삶의 만족도와의 관계(The Association of Teacher Efficacy, Sense of Community, and Satisfaction with Social Appreciation of Child Care with Childcare Teachers’ Life Satisfaction) | 여종일 | 153-173 | 2016.01.01 | - | |
유아교사의 유아동작교육에 대한 인식과 창의적 동작교육 실행에 관한 연구(A Study on the Recognition of Movement Education and the Actual State of the Creative Action Education of Preschool Teachers) | 고영자 | 175-193 | 2016.01.01 | - | |
달리기프로그램이 유아의 기초체력 증진 및 사회성 발달에 미치는 영향(The Effects of a Running Program on Children's Physical Fitness Promotion and Development of Social Skills) | 류혜숙 | 195-217 | 2016.01.01 | - | |
유아교사의 안전지식과 안전행동과의 관계(Relationship Between Safety Knowledge and Safe Behavior) | 김직호 | 219-235 | 2016.01.01 | - | |