교사 효능감과 유아의 부정적 또래상호작용 간의 유아(The Mediating Effects of Child-Teacher Interactions on Teacher Efficacy and Children’s Negative Peer Interactions) | 이예진 | 1-18 | 2016.11.01 | - | |
영유아 언어 정상발달과 위험발달에 영향을 미치는 요인(Variables Associated with Normal or At-risk of Language Development in Infants) | 이경숙 | 19-36 | 2016.11.01 | - | |
보육실습 관련 연구 동향 분석(An Analysis of Research Trends on Childcare Practice from 2003 to 2016) | 하지영 | 37-66 | 2016.11.01 | - | |
예비유아교사의 유치원현장실습을 지원하는 사전교육프로그램 개발을 위한 기초연구(A Fundamental Study for the Development of a Pre-Training Program Supporting Pre-service Kindergarten Teachers' Kindergarten Practicum : Using the Delphi Method) | 김옥주 | 67-93 | 2016.11.01 | - | |
맞춤형 보육에 대한 어린이집 원장의 인식조사와 개선방안 제안(A Study on the Recognitions of Daycare Center Directors and Revision Method about Customized Child Care - Focusing on Gyeongbuk Area -) | 박사빈 | 95-115 | 2016.11.01 | - | |
다문화 가정 유아의 이중언어 교육에 대한 유아교사 인식조사(A Study on the Perceptions of Teachers Towards Multicultural Children’s Bilingual Education) | 권이정 | 117-140 | 2016.11.01 | - | |
영유아 안전을 위한 아이돌보미의 안전행동 실천 관련 변인 연구(Factors Related to the Safety Practices of In-home Child-care Providers for the Safety of Young Children) | 김혜순 | 141-162 | 2016.11.01 | - | |
인성함양활동이 유아의 친사회적 행동과 기본생활습관에 미치는 효과(The Effect of Personality Improvement Activity on Young Children's Prosocial Behaviors and Basic Living Habits) | 송순옥 | 163-188 | 2016.11.01 | - | |
그림이야기책 안에서 그림과 막대인형의 단서제시 조건에 따른 유아들의 단어와 문장인식 및 내용이해의 차이 분석(The Effects of Children's Words, Sentences and Content Recognition between Picture-Group and Doll-Group Conditions based on the Picture-Story Books) | 김숙이 | 189-216 | 2016.11.01 | - | |
유아교육기관 중간관리자의 감성리더십 척도 개발(The Development of an Emotional Leadership Scale for Middle Managers of Early Childhood Education Institutes) | 박정임 | 217-243 | 2016.11.01 | - | |