베스트셀러 그림책에 나타난 유아인성교육 덕목 분석(An Exploration of Virtue for Early Childhood Character Education in Bestselling Children's Picture Books) | 임원신 | 1-22 | 2017.03.01 | - | |
자유선택활동시간의 음률영역에서 나타난 유아 또래 간 교수의 의미(The Meaning of Tutoring between Young Children Appearing at Music Play Center During the Free Center Play) | 여선옥 | 23-44 | 2017.03.01 | - | |
인성과 행복의 통합 교육프로그램 수강과 실행을 통한 영유아교사의 인식 질적 연구(A Qualitative Study on the Changes of Early Childhood Teacher’s Recognition through Learning and Implementation on Integrative Character and Happiness Education for Infants and Children) | 장희선 | 45-74 | 2017.03.01 | - | |
자기회귀 교차지연모형을 통한 유아-교사 상호작용과 또래상호작용의 종단연구(A Longitudinal Study on the Child-Teacher Interactions and Peer Interactions Based on Autoregressive Cross-Lagged Model) | 윤수정 | 75-95 | 2017.03.01 | - | |