만 2세 영아-어머니, 영아-아버지의 그림책 읽기행동 및 가정문해환경과 영아의 어휘력 간의 관계(The Relationship between Parents' Book Reading Behavior and Home Literacy Environment and Their Effect on a Toddler's Vocabulary) | 임수경 | 1-19 | 2013.06.24 | - | |
어머니의 낙관성 및 양육행동과 아동의 낙관성이 주관적 안녕감에 미치는 영향(The Effects of Mothers' Optimism, Parenting Behaviors and Their Child's Optimism and The Effects on a Child Subjective Well-being) | 주지영 | 21-38 | 2013.06.24 | - | |
초등학교 교사의 아동학대 신고 의도 및 행동에 영향을 미치는 요인(The Factors influencing Elementary School Teachers' Reporting Intention and Behavior in Relation to Child Abuse) | 김수정 | 39-58 | 2013.06.24 | - | |
아버지의 양육경험과 심리적 안녕감이 자녀에 대한 아버지의 양육태도에 미치는 영향(The Role of Fathers' Experienced Parenting and Psychological Well-Being in Predicting Fathering Attitudes to Their Children) | 조하영 | 59-74 | 2013.06.24 | - | |
유아의 환경인쇄물 읽기능력과 어휘력 및 인쇄물 개념 간의 관계(The Relationship between Children's Reading Ability of Environmental Print, Vocabulary and Print Concepts) | 이신희 | 75-92 | 2013.06.24 | - | |
청소년 자살생각 관련변인들 간의 인과적 구조분석(A Structural Relationship between the Related Variables of Adolescence's Suicidal Ideation) | 문대근 | 93-112 | 2013.06.24 | - | |
청소년 학업 스트레스가 우울증상에 미치는 영향과 반응양식의 조절효과(The Effects of Academic Stress on Depression in Adolescents) | 김빛나 | 113-128 | 2013.06.24 | - | |
부모에 대한 애착이 학령기 아동의 사회적 능력에 미치는 영향(The Influences of Parental Attachment on Social Competence of School-Aged Children) | 김정은 | 129-150 | 2013.06.24 | - | |
아동문제행동 예방을 위한 부모교육 프로그램의 효과(The Effectiveness of a Parent Education Program for Preventing Children's Problem Behaviors) | 도현심 | 151-177 | 2013.06.24 | - | |
아동의 자아탄력성이 스트레스에 미치는 영향(The influences of Ego-Resiliency on Stress Levels in Children) | 박영아 | 179-190 | 2013.06.24 | - | |