어린이집 아동학대 발생 원인에 대한 생태학적 접근 연구(An ecological analysis for identifying causes of child abuse in daycare centers using National Child Abuse Database in 2015) | 정선아 | 351-382 | 2018.08.28 | - | |
아동 놀권리의 관점에서 본 영국 놀이전문가(playworker) 양성과정(An Analysis on the curriculum and training courses for playworkers in the UK from the perspective of children’s rights to play) | 장영인 | 383-406 | 2018.08.28 | - | |
단기청소년쉼터를 퇴소한 가출청소년의 가정복귀에 관한 사례 분석(A case analysis of runway youths who returned home after staying at a short term youth shelter in U city) | 김윤나 | 407-429 | 2018.08.28 | - | |
유아교사가 경험한 언어폭력에 관한 연구(A study on early childhood teacher’s experience of verbal violence) | 김희진 | 431-462 | 2018.08.28 | - | |
기본심리욕구에 대한 학령기 아동의 생각과 경험에 관한 연구(A study on school age children’s thinking and experiences about basic psychological needs) | 권미나 | 463-481 | 2018.08.28 | - | |
학교폭력 출현에 관한 포스트모던적 담론(Postmodern discourse on the emergence of school violence: Focusing on the perception of mothers who have preschool or school children) | 오경희 | 483-501 | 2018.08.28 | - | |
아동과 청소년의 완벽주의 연구 동향(Research trends on perfectionism in children and adolescents: Concepts and related variables) | 박서연 | 503-525 | 2018.08.28 | - | |
유아기 어머니의 수학학습관점이 가정환경의 질과 어머니의 수학적 상호작용의 관계에 미치는 조절효과(Quality of home environment and mathematical interactions of mothers with young children: Focused on moderating effects of mothers’ view about children’s mathematical learning) | 이은지 | 527-544 | 2018.08.28 | - | |