어머니의 우울이 영아의 심리·정서적발달에 미치는 영향과 양육요인의 조절효과(The Regulating Effects of Parenting Variables on the Mother's Depression and Development Psychological Development of the Infant) | 김현옥 | 1-21 | 2013.11.01 | - | |
영아의 오감을 활용한 음악활동과 사회·정서 발달 연구(A Study on the Music Activity Using Five Senses and Social/Emotional Development) | 서현 | 23-50 | 2013.11.01 | - | |
영유아기 자녀를 둔 어머니의 심리적 특성 유형에 영향을 미치는 개인, 가정, 사회 환경 변인 분석(Predictors of Personal, Household, and Societal Factors on Infant-mothers’ Psychological Features) | 최효식 | 51-75 | 2013.11.01 | - | |
유아기 자녀를 둔 어머니의 양육관련 변인이 가족지원 서비스 요구도에 미치는 영향(The Effects of Parenting-Related Variables on Family Support Services Needs of the Mother with Young Children) | 김수경 | 77-102 | 2013.11.01 | - | |
예비보육교사의 MBTI선호지표에 따른 양성과정만족도와 학업적 자기효능감과의 관계(Training Course Satisfaction and Academic Self-efficacy According to Pre-Service Child Care Teachers' MBTI Psychological Preferences) | 조리경 | 103-124 | 2013.11.01 | - | |
유아교육기관에서의 문제행동 지도에 대한 어머니의 담론 분석(Analysis of Mothers’ Discourse Regarding Teachers’ Guidance for Behavior Problems of Young Children) | 권정윤 | 125-151 | 2013.11.01 | - | |
牧里每治의 네트워크 3원칙에 따른 일본 아동관의 자녀양육지원네트워크 특성에 관한 일고찰(A Study on the Child-raising Network Characteristics of Children`s Centers in Accordance with the Three Principles about the Network of Maki Sato Tunezi in Japan) | 최영신 | 153-178 | 2013.11.01 | - | |
「엄마품 온종일 돌봄」에 대한 유치원 교사의 인식(The Kindergarten Teacher’s Perceptions about the Program of Mother’s Bosom Full-day Care) | 김근혜 | 179-199 | 2013.11.01 | - | |
유아의 탄력성 및 기질이 인터넷 게임 과몰입에 미치는 영향 연구(The Effects of Resilience and Temperament on Young Children's Internet Game Overindulgence) | 구희정 | 201-220 | 2013.11.01 | - | |
유아 학부모 정보윤리교육 프로그램 개발(The Development of Information Ethics Education Program of Childhood`s Children Parents) | 조준오 | 221-258 | 2013.11.01 | - | |