유아교육분야 행복 관련 논문의 연구동향(The Trends of Studies on Happiness in Early Childhood Education) | 강현경 | 1-28 | 2014.11.01 | - | |
자연친화적 헝겊인형놀이가 유아의 사회지능 발달에 미치는 영향연구(Study of Influence Playing with Rag Dolls have Upon the Development of Child’s Social Intelligence) | 김정임 | 29-53 | 2014.11.01 | - | |
국공립어린이집 원장과 보육교사의 정년에 관한 연구(Research on the Retirement Age for Center Directors and Teachers at National Public Childcare Centers) | 이서영 | 55-73 | 2014.11.01 | - | |
피해 대상자에 따른 유아의 사죄행동, 죄책감, 대인감정이해에 관한 연구(A Study of Preschoolers' Apologetic Reaction and their Understanding of Victims' Feeling, Depending on Types of Victims) | 현정환 | 75-101 | 2014.11.01 | - | |
유아교사의 직업환경적 요인이 교사효능감에 미치는 영향(직무스트레스의 매개효과를 중심으로) | 오옥선 | 103-125 | 2014.11.01 | - | |
독일 아이히슈테트 숲 유치원 운영 사례 연구(A Case Study on the Management of Eichstaett Forest Kindergarten in Germany) | 이길동 | 127-145 | 2014.11.01 | - | |
예비유아교사의 학교유형에 따른 책읽기 습관 및 읽기 효능감, 읽기 교수 효능감 연구(Analyzing the Relationship Between Pre-Service Teachers' Reading Efficacy and Reading Habits and Their Efficacy of Teaching Reading) | 이문정 | 147-169 | 2014.11.01 | - | |
어머니의 양육스트레스가 영아의 발달에 미치는 영향에 관한 육아지원서비스의 조절효과(The Regulating Effects of Child Care Support Services on Mothers' Parenting Stress and Development of Infants) | 김현옥 | 171-195 | 2014.11.01 | - | |
영아의 보육교사와의 애착안정성 정도와 성별에 따른 사회적 유능성의 차이(Difference in Social Competence According to Infants’ Gender and Attachment Security with Their Teachers) | 강은진 | 197-213 | 2014.11.01 | - | |
영유아 자녀를 둔 여성의 양육 형태 선택에 영향을 미치는 요인에 관한 연구(A Study on Korean Women’s Behavior in Choosing the Type of Child Care: An Effect of Subjective Perception and Objective Condition) | 김영미 | 215-236 | 2014.11.01 | - | |