보육교사의 건강과 소진이 삶의 질에 미치는 영향(Effects of Child-care Teacher’s Health Status and Burnout on Their Quality of Life) | 구은미 | 1-17 | 2016.07.01 | - | |
유아의 유치원 적응에 미치는 영향(The Effects in Kindergarten Adjustment - The Mediating Effects of Teachers’ Support -) | 김태동 | 19-34 | 2016.07.01 | - | |
보육교사가 지각한 어린이집의 조직건강성과 교사효능감이 이직의도에 미치는 영향(The Effects of Child Care Teachers’ Perceived Organizational Health and Teacher Efficacy on Turnover Intention) | 최미란 | 35-99 | 2016.07.01 | - | |
달리기프로그램이 유아의 자아존중감 및 정서지능에 미치는 영향(The Effects of a Running Program on Children's Self-esteem and Emotional Intelligence) | 류혜숙 | 61-78 | 2016.07.01 | - | |
영유아교사의 연령, 경력에 따른 성격강점과 생애목표의 차이 및 관계 연구(A Study on the Difference and Relationship between Character Strengths and Life Goals based on the Age and Career of Early Childhood Teachers) | 장희선 | 79-110 | 2016.07.01 | - | |
영아기 아버지의 양육참여와 영아발달 간의 관계(The Mediating Effects of Maternal Parenting Role Stress on the Relationship between Paternal Involvement in Parenting and Infant Development) | 차기주 | 111-138 | 2016.07.01 | - | |