영아교사의 성인애착, 정서조절능력, 교사효능감이 교사-영아 상호작용에미치는 영향(The Effects of Infant Care Teacher's Adult Attachment, Emotional Regulation Ability and Teacher Efficacy to Teacher-Infant Interaction) | 이경례 | 1-23 | 2016.09.01 | - | |
어린이집 학대예방지침과 매뉴얼의 기본원칙 논의(A Study on the Principles of Guidelines and Manuals for Child Abuse Prevention in Child-Care Centers) | 장영인 | 25-55 | 2016.09.01 | - | |
문헌고찰을 통한 국내 영아애착 관련 연구동향 분석(A Systematic Literature Review of Infant Attachment Studies) | 김윤희 | 57-83 | 2016.09.01 | - | |
가상적 갈등상황 인성 그림자료 개발 연구(A Developmental Study on Character Picture Materials in Virtually Conflict Situations) | 윤혜원 | 85-119 | 2016.09.01 | - | |
성별에 따라 유아의 기질과 어머니의 우울, 양육스트레스가 유아의 또래놀이상호작용에 미치는 영향(A Study on the Influence of Children’s Temperament and Mothers’ Depression and Parenting Stress on Peer Play Interactions of the Children According to Gender) | 김미은 | 121-149 | 2016.09.01 | - | |
보육교사의 감정노동과 행복의 관계(The Relationship between the Emotional Labor and Happiness of Daycare Center Teachers: The Mediating Effects of Job Stress) | 김미숙 | 151-175 | 2016.09.01 | - | |
보육교사의 식사지도 방법 및 태도에 관한 연구(The Analysis of Teachers’ Attitudes and Feeding Practice During the Mealtime at Child Care Center) | 이재은 | 177-201 | 2016.09.01 | - | |
보육교사의 정서지능이 교사효능감 및 역할수행에 미치는 영향력(The Effects of Childcare Teachers' Emotional Intelligence on Their Teaching Efficacy and Role Performance) | 송순옥 | 203-224 | 2016.09.01 | - | |
유아의 친구관계 변화양상과 사회적 능력에 대한 연구(Study of Changeability in Friendship and Social Competences of Young Children) | 조정화 | 225-247 | 2016.09.01 | - | |
보편적 무상보육정책의 한계와 민간어린이집의 합리적 운영방안(The Limitations of Universal Free Childcare Policy and the Rational Management Strategies of Private Childcare Centers) | 이서영 | 249-271 | 2016.09.01 | - | |