유아교사의 감정노동과 행복의 관계에서 직무스트레스의 매개효과(The Mediating Effects of Job Stress in the Relationship between the Emotional Labor and Happiness of Early Childhood Teachers) | 김근혜 | 1-19 | 2018.03.01 | - | |
영아기 기질이 아버지의 양육행동을 매개로 유아기 정서문제에 미치는 영향(Mediation Effects of Father’s Parenting Behavior in the Influence of Infant’s Temperament to Children’s Affective Problems: Latent Growth Curve Modeling and Autoregressive Cross-Lagged Modeling) | 장효은 | 21-52 | 2018.03.01 | - | |
유아의 행복감, 어머니 행복감과 양육행동, 가족환경 변인들 간의 관계 연구(Study of the Relationship Between the Child's Feeling of Happiness, Mother's Feeling of Happiness, Parenting Behaviors, and the Elements of Familial Environment) | 김진이 | 53-77 | 2018.03.01 | - | |
유아기 자녀에 대한 양육스트레스와 모-자녀관계에서 어머니 취업상태의 조절효과(The Moderating Effect of Employment Status Between Parenting Stress and Mother-Child Relationships) | 이예진 | 79-101 | 2018.03.01 | - | |
액션러닝(Action Learning) 적용수업이 예비보육교사의 과학교수효능감과 과학교수태도에 미치는 효과(The Effects of Action Learning Classes: Prospective Child Care Teachers’ Science Teaching Efficacy and Science Teaching Attitudes) | 손은주 | 103-126 | 2018.03.01 | - | |
그림이야기책의 갈등상황에 따른 이야기꾸미기 활동이 유아의 조망수용능력과 언어능력에 미치는 효과(The Effects of Children's Social Perspective-taking and Linguistic Ability: Story Production in Conflict Situation of Picture-Story Books) | 김숙이 | 127-152 | 2018.03.01 | - | |