이혼이 중년남녀의 신체 건강에 미치는 영향(The Effect of Divorce on the Physical Health of Middle-Aged Men and Women - Mediation Analysis of Income, Depressive Symptoms and Problem Drinking) | 장은경 | 1-23 | 2017.09.30 | - | |
부모와 청소년 자녀의 의사소통과 진로의사결정 관계에서 자아정체감의 매개효과(The Mediating Effect of Self-identity on the Relationship of Parent-Adolescent Communication and Career-decision Making) | 김혜경 | 25-40 | 2017.09.30 | - | |
자기통제력과 대학생활적응 간의 관계에서 정서적 대처와 행동적 대처의 매개효과(Mediating Effects of Emotional Coping and Behavioral Coping in the Relationship of Self-Control and College Life Adjustment of College Students : Focus on Multi Group Analysis between Male College Students and Female College Students) | 한혜림 | 41-52 | 2017.09.30 | - | |
보육실습을 통한 예비보육교사의 교사, 아동, 부모에 대한 이미지 변화 및 진로선택(The Influence of Pre-service Child Care Teachers' Practical Training Experiences on their Career Choice and Images of Teachers, Children and Parents) | 이서영 | 53-66 | 2017.09.30 | - | |
부모의 심리적 통제, 인지적 유연성 및 우울이 청년의 기본심리욕구만족에 미치는 영향(The Effects of Parental Psychological Control, Cognitive Flexibility and Depression on Basic Psychological Needs Satisfaction in Youths) | 조한솔 | 67-80 | 2017.09.30 | - | |
아버지 부재 비혼 딸과 어머니의 동거 경험(Co-residence of Older Single Mothers and Ever-Single Daughters: Borderline between Overdependence and Mutual Dependence) | 성미애 | 81-98 | 2017.09.30 | - | |
결혼이주여성의 경제활동 참여 동기 및 참여 장애 요인에 관한 연구(Motivations and Barriers for Married Immigrant Women Participating in the Workforce) | 전미경 | 99-112 | 2017.09.30 | - | |
건강가정지원센터, 다문화가족지원센터 인지도와 양육스트레스 및 가족건강성(Awareness of Healthy Family Support Center and Multicultural Family Support Center and Parenting Stress and Family Healthiness) | 진미정 | 113-126 | 2017.09.30 | - | |
초보놀이치료자가 경험하는 어려움에 한 질적 연구(A Qualitative Study on the Difficulties Experienced by Novice Play-therapists) | 정솜이 | 127-144 | 2017.09.30 | - | |
한국과 중국 어머니의 자녀양육관 및 교육가치관과 조기 사교육 이용 실태 비교(The View on Childrearing, Educational Value, and the Utilization of Private Education: A Comparison between Korea and China) | 김유정 | 145-155 | 2017.09.30 | - | |