대졸자의 첫 일자리 학력 및 스킬 미스매치와 개인 특성, 취업준비 특성, 첫 일자리 특성 및 첫 일자리 성과의 관계(Qualification and skill mismatch in university graduates’ first job, with respect to personal details, job-seeking traits, first job particularities and performance) | 최지원 | 1-30 | 2018.08.01 | - | |
특성화고등학교 졸업예정자의 고용가능성과 직업가치관, 취업준비행동 및 NCS기반 교육과정과의 인과적 관계(Causal relationships between specialized high school student’s future employability, occupational values, employment preparation behavior, and the National Competency Standard curricula) | 김인곤 | 31-58 | 2018.08.01 | - | |
일학습병행 기업현장교사 선정의 적절성, 현장 훈련 실행 및 학습 전이의 관계에 대한 학습 전이 풍토의 조절된 매개효과(Appropriateness of in-company on-the-job trainer selection for a work-learning dual system and the moderated-mediating effect of learning transfer climate on on-the-job-training and learning transfer) | 김대영 | 59-87 | 2018.08.01 | - | |
청년층 사회경제 활동에 따른 잠재계층 분류 및영향요인 분석(Latent Class Analysis of Scioeconomic Status Among Young Work Force) | 주휘정 | 89-117 | 2018.08.01 | - | |
청년층 사회경제 활동에 따른 잠재계층 분류 및영향요인 분석(Latent Class Analysis of Scioeconomic Status Among Young Work Force) | 김보민 | 119-156 | 2018.08.01 | - | |
고용구조 변화와 노동시장 이중구조화(Changes in Employment Structure and Labor Market Dualization: An Analysis of European Working Conditions Survey, 2005~15) | 류기락 | 157-193 | 2018.08.01 | - | |
대학생의 취업선호도 유형 분류 및 개인 변인의 영향력 분석(Classification of College Students` Job Preference Types and Influence Analysis of Individual Variables) | 박연복 | 1-27 | 2017.12.01 | - | |
특성화 고등학교의 직업교육 성과 분석 모형 개발(Development of Outcome Analysis Model for Vocational Education: A Case of Mutual Creative Educational System) | 허희옥 | 29-63 | 2017.12.01 | - | |
학교선택제가 학생 특성별 학교 분리에 미치는 영향(The Effect of School Choice on School Segregation by Academic Performance and Social and Economic Status) | 김혜원 | 65-96 | 2017.12.01 | - | |
일반고와 특성화고 학생의 부모지원, 교사지원, 진로성숙도, 자기조절학습 및 학교만족도 차이 분석(Latent Mean Analysis on the Parent Support, Teacher Support, Career Maturity, Self-directed Learning, and School Satisfaction between General and Vocational High Schools) | 김동심 | 95-122 | 2017.12.01 | - | |